ហេតុ​អ្វី​អាជីវកម្ម​​មួយ​​ចំនួន​​បរាជ័យ​ ខណៈ​​ដែល​​មួយ​​ចំនួន​​ទៀត​​ទទួល​​បាន​​ជោគ​ជ័យ​​?

ហេតុ​អ្វី​អាជីវកម្ម​​មួយ​​ចំនួន​​បរាជ័យ​ ខណៈ​​ដែល​​មួយ​​ចំនួន​​ទៀត​​ទទួល​​បាន​​ជោគ​ជ័យ​​?

​ការ​​ធ្វើ​​អាជីវកម្ម​​គ្រប់​​បែប​​យ៉ាង​ តែង​តែ​​ចង់​បាន​​ជោគ​​ច័យ​ ប៉ុន្តែ​​វា​​មិន​​ដូច​​អ្វី​​ដែ​ល​​​គិត​​ប៉ង​​នោះ​​ទេ​ ពោល​​គឺ​​វា​​អាច​​ប្រឈម​​នឹង​​​ការ​​បរាជ័យ​ ឬ​​ទទួល​​ជោគ​ជ័យ​។​ មាន​​សំណួរ​មួយ​​​ដែលគេ​​​តែង​​​លើក​​ឡើង​​ថា​ ហេតុ​​អ្វី​​អាជីវកម្ម​​បរាជ័យ​​ និង​​ហេតុ​​អ្វី​ជោគ​ជ័យ​?​ ទាក់​​ទិន​នឹង​​ចំណុច​​នេះ​បណ្ឌិត​ Graeme​ Edwards​ បាន​​​​មាន​​ប្រសាសន៍​​ថា​​«​គម្រោង​​វា​​មិន​​សំខាន់​​ទេ​ ប៉ុន្តែ​​ការ​​រៀប​​ចំ​គម្រោង​ផែន​ការ​​កម្ម​​​​ទើប​​វា​​ជា​​ដ៏​​រឿង​​សំខាន់​»​។​ នេះ​​​ជា​​គំនិត​​ដ៏​​មាន​​តម្លៃ​​បំផុត​​ដែល​​អ្នក​​ធ្វើ​​អា​ជី​វក​ម្ម​​ជា​​ច្រើន​​លើ​​សកល​លោក​​បាន​​យក​​មក​​អនុវត្ត​ ហើយ​​ទទួល​​បាន​​ជោគ​ជ័យ​។


​​យោង​​តាម​​គេហ​​ទំព័រ​ successharbor.com​ បាន​​បង្ហាញ​​នូវ​​ហេតុ​ផល​​ចម្បង​​មួយ​​ចំនួន​​ដែល​​ជា​​​កត្តា​​​​នាំ​​ឲ្យ​ក្រុម​ហ៊ុន​ ឬ​​អាជីវ​កម្មមួយ​​ចំនួន​​​​ជួប​​​​ភាព​​​បរាជ័យ​​គឺ​៖​ កង្វះ​ខាត​​ការ​​រៀប​ចំ​​ផែន​កា​រ​​កម្ម​ អសមត្ថភាព​​ក្នុង​​ការ​​សិក្សា​​ពី​​ភាព​​បរា​ជ័យ​ ការ​​គ្រប់​គ្រង​​មិន​​បាន​​ល្អ​ កង្វះ​ខាត​​ដើម​ទុន​ ការ​​បោះ​ទី​តាំង​​មិន​​ត្រឹម​ត្រូវ​ ការ​រក​​ប្រាក់​​ចំណេញ​​​បាន​​​តិច​ ការ​​គ្រប់​គ្រង​​សម្ភារៈ​​ផលិត​​មិន​​បាន​​ល្អ​ ការ​​ធ្វើ​​ដោយ​​មិន​​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ ការ​​យក​​ជំនួយ​/​របស់​​ក្រុម​ហ៊ុន​​ទៅ​​ប្រើ​​ផ្ទាល់​ខ្លួន​​(​កេង​​របស់​​រួម​)​ ចំណាយ​​ច្រើន​​មិន​​ត្រូវ​​ខ្ទង់​ កត្តា​​សេដ្ឋ​កិច្ច​ជាតិ​/ពិភព​លោក និង​​​គ្មាន​​​ផែន​ការ​​​ជោគ​ជ័យ​។
​ក្នុង​គេហទំព័រ​​នេះ​​ដដែល​​បាន​​បង្ហាញ​​ទៀត​​ថា​ ក្រុមហ៊ុន​ ឬ​​អាជីវកម្ម​​ដែល​​ទទួល​​​​ភាព​​ជោគ​ជ័យ​​ភាគ​ច្រើន ​​គឺ​​មក​​​គេ​​មាន​ការ​​គិត​​បាន​​ល្អិត​ល្អន់​ គ្រប់​​ជ្រុង​ជ្រោយ​ ក្នុង​​ការ​​រៀប​ចំ​​ផែន​ការ​កម្ម​​បាន​​ត្រឹម​ត្រូវ​ និង​​មាន​​ប្រសិទ្ធ​ភាព​ប្រកប​ដោយ​​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ គោល​ដៅ​ និង​​ចក្ខុ​វិស័យ​​ជាក់​លាក់​។​ ជា​​ទូទៅ​​ការ​​រៀប​ចំ​​ផែន​ការ​អាជីវ​កម្ម​​ដែល​​ជោគ​ជ័យ​​ត្រូវ​​គិត​ដល់​៖​

១.​ តម្លៃ​​ស្នូល​៖​ តម្លៃ​​ស្នូល​​របស់​​អ្នក​​ធ្វើ​​​អាជីវ​កម្ម​ (​ក្រុម​ហ៊ុន​)​ គឺ​​ជំនឿ​​​មូលដ្ឋាន​ ដែល​​ធ្វើ​​ឲ្យ​​ក្រុម​​​ហ៊ុន​​របស់​​អ្នក​​ដំណើរ​ការ​​ទៅ​​មុខបាន​​។​ ក្នុង​​ចំណុច​​នេះ​ គឺ​​ក្រុមហ៊ុន​​ត្រូវដំណើរ​​ការ​​ដោយ​​​​​​មាន​​ក្រម​សីល​ធម៌​​ជា​​ត្រី​វិស័យ​។​

២.​ បេសកកម្ម​៖​ រាល់​​ការ​​ធ្វើ​​អាជីវ​កម្ម​​ត្រូវ​​មាន​ការ​​កំណត់​​បេសកកម្ម​​ឲ្យ​​បាន​​ច្បាស់​លាស់​ ពោល​​គឺ​​ត្រូវ​ការ​​រៀប​រាប់​​អំពី​​គោល​ដៅ​​ទី​ផ្សារ​ និង​​សេវា​កម្ម​ ឬ​​ផលិត​ផល​ ដែល​​ក្រុម​ហ៊ុន​​ត្រូវ​​ផ្តល់​​ដល់​​អតិថិ​​ជន​។

៣.​ អ្នក​ណា​​ជា​​អតិថិជន​​របស់​​អ្នក​៖​ ដើម្បី​​អាជីវ​កម្ម​​ទទួល​​បាន​​ជោគ​ជ័យ​ អ្នក​​ត្រូវ​​កំណ​ត់​​គោល​ដៅ​​អតិថិ​ជន​​ថា​​តើ​​ពួក​​គេ​​ជា​​អ្នក​​ណា​ ឋានៈ​​អ្វី​ កម្រិត​ជីវភាព​​យ៉ាង​ណា​ មាន​គំនិត​​បែប​​ណា​ និង​​វ័យ​​ណា​​ដែល​​ត្រូវ​ការ​​ប្រើ​ប្រាស់​​ផលិត​ផល​​របស់​​អ្នក​​។
៤.​ ត្រូវ​ផលិត​ផល​ ឬ​​សេវា​កម្ម​​អ្វី​​ដែល​​អ្នក​​ត្រូវ​​ផ្តល់​៖​ វា​​ជា​​ចំណុច​​សំខាន់​​ណាស់​ ដែល​​អ្នក​​ត្រូវ​​កំណត់​​ឲ្យ​​បាន​​ច្បាស់​លាស់​ បើ​​អ្នក​​កំណត់​​មិន​​ច្បាស់​​ទេ​ អ្នក​​នឹង​​ពង្រីក​​ទីផ្សារ​​សេវា​កម្ម​/​ផលិត​ផល​​គ្មាន​​ប្រសិទ្ធ​ភាព​។
៥.​ ត្រូវ​លក់​ និង​​ពង្រីក​​ទី​ផ្សារ​​ផលិត​ផល​ ឬ​​សេវា​កម្ម​​យ៉ាង​ម៉េច​៖​ ឧបសគ្គ​​ដ៏​​ធំ​​បំផុត​​ក្នុង​​ការ​​ធ្វើ​​អាជីវកម្ម​​គឺ​​ការ​​ប្រឈម​​នៃ​​ការ​​លក់​​ចេញ​​ផលិត​ផល​/​សេវា​ និង​​ការ​​បញ្ជ្រាប​ ឬ​​ការ​​វាយ​លុក​​ចូល​​ទៅ​​ក្នុង​​ទីផ្សារ​។​ ត្រង់​ចំណុច​​នេះ​​ រាល់​​ការ​​ធ្វើ​​អាជីវ​កម្ម​ (​ក្រុម​ហ៊ុន​)​ ត្រូវ​​តែ​​មាន​​ផែន​ការ​​លក់​ និង​​ផែន​ការ​​វាយ​លុក​​ក្នុង​​ទី​ផ្សារ​​ជា​​ចាំបាច់​ ហើយ​​វា​​ត្រូវ​​តែ​អាច​វាស់​វែង​​បាន​ ដោយ​​បង្កើត​​ជា​​ប្រព័ន្ធ​​គ្រប់​គ្រង​​ដំណើរ​ការ​៕​ (ប្រភព៖ successharbor.com)
ប្រែសម្រួលដោយ៖ មត សុមឿន

Comments

Popular posts from this blog

A Personal Deconstruction of Khmer Social Cohesion: A Critical Analysis

និទានអប់រំ

Congratulations to all 12th grade graduates 2025!