ហេតុ​​អ្វី​​បាន​ជា​​ជន​ជាតិ​​ខ្មែរ​​មាន​​ជំនឿ​​លើ​​ខ្នាយ​តាន់​​​របស់​សត្វ​​ជ្រូក​ព្រៃ​?

ហេតុ​​អ្វី​​បាន​ជា​​ជន​ជាតិ​​ខ្មែរ​​មាន​​ជំនឿ​​លើ​​ខ្នាយ​តាន់​​​របស់​សត្វ​​ជ្រូក​ព្រៃ​?

​មនុស្ស​​រស់​នៅ​​ក្នុង​​ពិភព​លោក​​នេះ​តែង​តែ​​មាន​ទុក្ខ​​ភ័យ​​មក​​ញាំ​ញី​​រំខាន​​ដល់​​សេរីភាព​​នៃ​​ការ​​រស់​នៅ​​របស់​​ខ្លួន​ ដូច្នេះ​ហើយ​​ពួក​​គេ​​បាន​​រក​​អ្វី​​មួយ​​ដើម្បី​​ជា​ទី​​ពឹង​​​ក្នុង​​ការ​​ជួយ​​ថែ​រក្សា​​ការពារ​ អប​ស្ទប​​ដំណើរ​​ជីវិត​​របស់​​ខ្លួន​​ឆ្ពោះ​ទៅ​​រក​​សេចក្តី​សុខ​​សេចក្តី​ចម្រើន​ ដែល​បង្កើត​​បាន​​ជា​​ជំនឿ​​​​ទៅ​​លើ​​សាសនា​ អារក្ស​ អ្នកតា​ ព្រៃ​​ព្រឹក្សា​ សត្វ​ ព្រលឹង​និង​​ស្នែង​​ភ្លុក​​ជា​ដើម​។​ នៅ​​ក្នុង​​ទី​នេះ​ នឹង​​​ធ្វើ​​ការ​បង្ហាញ​​ជូន​​​នូវ​​អបិយ​ជំនឿ​​មួយ​ ដែល​​ជន​ជាតិ​​ខ្មែរ​​យើង​​តែង​តែ​មាន​​​ជំនឿ​​លើ​​ខ្នាយ​តាន់​​សត្វ​​ជ្រូក​ព្រៃ​។ តើ​​វា​​មាន​​ឥទ្ធិ​​រិ​ទ្ធិ​ និង​​បារមី​​ដូច​​ម្តេច​​ខ្លះ​ បាន​ជា​​ខ្មែរ​​យើង​​និយម​​មាន​​ជំនឿ​​ថា​​អាច​​ការពារ​​ដល់​អាយុ​​ជីវិត​​របស់​ពួក​​គេ​​បាន​?

​យោង​​តាម​​សៀវភៅ​​សាសនា​​ប្រៀប​ធៀប​ សម្រាប់​​ពុទ្ធិក​វិទ្យាល័យ​​ថ្នាក់​​ទី​១០​ រៀប​រៀង​​ដោយ​​ព្រះ​​មហា​ ទូច​ ម៉ៃ​ បាន​​រៀប​រាប់​​ថា៖ សត្វ​​ជ្រូក​ព្រៃ​​ជា​​សត្វ​​មាន​​ទម្លាប់​​រស់​នៅ​​ជា​​ហ្វូងៗ​។​ នៅ​​ក្នុង​​ហ្វូង​​ជ្រូក​ព្រៃ​​នីមួយៗ​ គេ​​ឃើញ​​មាន​​មេ​ហ្វូង​​មួយ​​ជា​​ជ្រូក​​ឈ្មោល​ ​ហើយ​​មាន​​មាឌ​ធំ​​មាំ​​ខ្លាំង​​ជាង​គេ​ និង​​​​​កាច​​​សាហាវ​​ទៀត​​ផង​។​ នៅ​ពេ​ល​​មាន​កូន​​ជ្រូក​​ដែល​​ទើប​តែ​​កើត​មក​ មេ​ហ្វូង​​នោះ​​នឹង​​ខាំ​​សម្លាប់​​​ភ្លាម​​នូវ​​កូន​ជ្រូក​​ឈ្មោល​​ណា​​ដែល​​វា​​​ស្គាល់​​ថា​ មាន​​ម​ហិ​ទ្ធិ​​រិ​ទ្ធិ​​ដូច​​វា​​។​ អ្នក​ស្រុក​​នៅ​​តំបន់​​ជួរ​​ភ្នំ​​ដង​រ៉ែក​​តែង​និយាយ​​​ថា​ ការ​​បំផ្លាញ​​កូន​​ខ្លួន​ឯង​​ចោល​​ដូច្នេះ​ គឺ​​បណ្តាល​​មក​​ពី​​មេ​ហ្វូង​​ខ្លាច​ក្រែង​​កូន​ឈ្មោល​​នៅ​​ក្នុង​​ហ្វូង​​នោះ​​ដណ្តើម​​អំណាច​​ធ្វើ​​ជា​​មេ​ហ្វូង​​ទៅ​​ថ្ងៃ​ក្រោយ​។

​ទម្លាប់​​របស់​​ជ្រូក​ព្រៃ​​ពេល​​ជិត​​ស្លាប់​ ទើប​​វា​​ទុក​​កូន​ឈ្មោល​​ណា​ ដែល​​ប្រកប​ដោយ​​លក្ខណៈ​សម្បត្តិ​​រឹង​​មាំ​ មាន​​ដុះ​​ខ្នាយ​​វែង​​ជាង​គេ​ ដើម្បី​​ទុក​​ឲ្យ​​នាំ​​ហ្វូង​​ជ្រូក​ព្រៃ​​បន្ត​វេន​​ពី​​វា​​ទៀត​។​ ចំពោះ​​មេ​ហ្វូង​​ជ្រូក​ព្រៃ​ ដល់​​ពេល​​វា​​ចាស់​ជរា​​ខ្លាំង​​ទៅ​​វា​​ដើរ​ទៅ​​រក​​កន្លែង​​ណា​​ស្ងាត់​ និង​​មាន​​ដើម​ឈើ​​ផង​ ដើម្បី​​យក​​ខ្នាយ​តាន់​​ទាំង​​ពីរ​​ទៅ​​កាច់​​បំបាក់​​ទុក​​ចោល​​នៅ​​លើ​​ដើម​ឈើ​​នោះ​។​ ម​ហិ​ទ្ធិ​​រិ​ទ្ធិ​​ខ្នាយ​តាន់​ត្រូវ​បាន​​គេ​ជឿ​ថា​​ស្ថិត​​​​នៅ​​ត្រង់​​បារមី​ ឬ​​វត្ថុ​​ស័​ក្ត​​សិទ្ធិ​​នៅ​​លើ​​ថ្ងាស​​ជ្រូក​ព្រៃ​ ដែល​​តាម​​ថែ​រក្សា​​ទុក​​គាំពារ​​ជា​​និច្ច​កាល​។​ បារមី​​​នេះ​ឯង​​ដែល​​ពិបាក​​នឹង​​មាន​​នរណា​​មួយ​​អាច​​សម្លាប់​​វា​​បាន​ដោយ​​ងាយៗ​​​បាន​​ឡើយ​។​ ហេតុ​​ដូច្នោះ​​ហើយ​ បាន​ជា​​ប្រជា​ជន​​ខ្មែរ​​នៅ​​តាម​​តំបន់​​ភ្នំ​​ដង​រ៉ែក​ និង​​ខ្ពង់​រាប​​ដទៃ​​ទៀត​ មាន​​ជំនឿ​​ថា​​អ្នក​​ដែល​​រើស​​បាន​​ខ្នាយ​តាន់​​ជ្រូក​ព្រៃ​​យក​​មក​​ពាក់​ គឺ​​គេ​​នឹង​​មាន​​សេចក្តី​សុខ​ សិរី​​សួ​ស្តី​​ជា​​ពុំ​ខាន​។​ បារមី​​ខ្នាយ​តាន់​​នេះ​​នឹង​​នៅ​​រក្សា​​ការពារ​​មិន​​ឲ្យ​​សត្រូវ​​ជិត​​ឆ្ងាយ​​ណា​​មក​​បៀត​បៀន​ ឬ​​យក​ឈ្នះ​​លើ​​ខ្លួន​​បាន​​ឡើយ​។​ អ្នក​មាន​ខ្នាយ​តាន់​​ជ្រូក​ព្រៃ​ គេ​​តែង​តែ​មាន​​ត្រណម​​​មួយ​​​ចំនួន​ ដែល​​គេ​​កាន់​​យ៉ាង​​ខ្ជាប់​ខ្ជួន​ គួប​​ផ្សំ​​នឹង​​មន្ត​អាគម​​ជា​​បន្ថែម​​ទៀត​​ផង​​នោះ​​កាន់​តែ​​ធ្វើ​​ឲ្យ​​ខ្នាយ​តាន់​​ជ្រូក​ព្រៃ​​មាន​​បារមី​​ខ្លាំង​​ថែម​​ទៀត​។

​​ចំពោះ​​បង​ប្អូន​​ជន​ជាតិ​​ខ្មែរ​លើ​ រហូត​​មក​​ដល់​​ពេល​​នេះ​ ពួក​​គេ​​ក៏​​នៅ​​តែ​​មាន​​ជំនឿ​​ខាង​លើ​​នេះ​​ជា​​ទំនៀម​​ប្រពៃណី​​ ប្រចាំ​​ជន​ជាតិ​​របស់​​គេ​​ផង​​ដែរ​។​ គេ​​យល់​​ថា​ ចំពោះ​​បារមី​​ខ្នាយ​តាន់​​ជ្រូក​ព្រៃ​​នឹង​​ការពារ​​សត្វ​ព្រៃ​​ដ៏​​កាច​​សាហាវ​​ផ្សេងៗ​ ឬ​​អាវុធ​​ដូច​​ជា​ ព្រួញ​ សរ​​ជា​ដើម​មិន​ឲ្យ​​យាយី​បាន​ឡើយ​។

ជារួម​មក​ជំនឿ​​លើ​​ខ្នាយ​តាន់​​ជ្រូក​ព្រៃ​​របស់​​ជន​ជាតិ​​ខ្មែរ​​យើង​ អាច​​ឆ្លុះ​​បញ្ចាំង​​ឲ្យ​​ឃើញ​​ថា​​មនុស្ស​​យើង​​ពេល​​ប្រឈម​​មុខ​​នឹង​​គ្រោះ​​កំណាច​​ណា​មួយ​ គេ​​​នឹង​ស្វែង​រក​​វត្ថុ​ដែល​គេ​យល់​ថា​ស័ក្តិ​សិទ្ធ​មក​ធ្វើ​ជា​ទី​ពឹង​ ដើម្បី​ការពារ​បញ្ចៀស​​​នូវ​គ្រោះ​ភ័យ​នោះ។ ដូច្នេះ​ហើយ​ ទើ​ប​​ជំនឿ​​​គឺ​ជា​​មែក​ធាង​​នៃ​​ខឿន​វប្បធម៌​ អរិយធម៌​​របស់​​ជន​ជាតិ​​មួយ​​​៕ អត្ថបទដោយ៖ ឈួន​ ល័ក្ខ​
កែសម្រួលដោយ៖ មត សុមឿន

Comments

Popular posts from this blog

A Personal Deconstruction of Khmer Social Cohesion: A Critical Analysis

និទានអប់រំ

Congratulations to all 12th grade graduates 2025!